Strony internetowe – jak zbudowany jest CRM.

Witam was w na moim blogu. Dzisiaj chciałbym wam przedstawić budowę systemu CRM (Customer Relationship Management). Każdy z Was już na pewno wie co to jest CRM więc przypomnę tylko że jest to narzędzie do sprawnego zarządzania danymi o klientach.

Budowa stron internetowych w CRM

Strony internetoweNa CRM składa się wiele obiektów. Praktycznie każdy z nich zawiera różne aspekty, strony związane z współpracą z klientem. To nie są strony internetowe, co jest ważne. Tworzenie stron internetowych to jest zupełnie coś innego niż CRM i aplikacje internetowe. NA CRM mamy różnego rodzaju działania, faktury zamówienia i inne. Jednak są też takie które służą tylko wsparciu. W ramach każdego z tych rodzajów można tworzyć tak zwane formularze, w które wprowadza się określone dane. Ma to na celu katalogowanie aby później w przyszłości można było łatwiej na nich pracować. Jednakże ostateczny podział no i oczywiście nazewnictwo zależy wyłącznie od firmy, które będzie na nim pracować. Tak samo każdy z formularzy może być dowolnie modyfikowany tak aby dopasować je do handlowców. Ujmując to obrazowo CRM to biblioteka, klient jest książką każdy z obiektów to rozdział książki, a formularze to każda poszczególna kartka, która znajduje się w ramach rozdziału. Na przykład konta to najważniejszy obiekt w całym systemie. To właśnie tutaj powinniśmy szukać informacji o kliencie, czyli nazwy firmy, adres czy telefon, a także każdej innej informacji potrzebnej nam na temat firmy. Kontakty to osoby z którymi prowadzone są rozmowy handlowe. Tam zapisywane są info o imieniu i nazwisku czy nazwie firmy. Jedną z najważniejszych zakładek czy formularzy, która na pewno znajdzie się wszędzie to produkty. Tutaj są wszystkie informacje o produktach danej firmy, które są dostępne do sprzedaży.

Jest jeszcze wiele innych formularzy, które są lub mogą być użyte. Naprawdę systemy CRM to aplikacje internetowe (nie portale internetowe), które bardzo ułatwiają życie pracownikom oraz pracodawcom.