Formalności przedsiębiorców

Pomysł na firmę i biznesplan, to tak naprawdę dopiero początek drogi, jaką musi pokonać każdy początkujący przedsiębiorca. Aby firma była legalna, trzeba zarejestrować ją w odpowiednich miejscach, uzyskać numery NIP oraz REGON a także prowadzić odpowiednią księgowość, która umożliwi rozliczenie się z urzędem skarbowym na koniec roku podatkowego

Zgłaszanie firmy w urzędach

rejestracja spółekBiznesplan i uzyskane środki na otwarcie własnej działalności, nie wyczerpują zakresu czynności, jakie trzeba podjąć, chcąc prowadzić legalną firmę. Rejestracja spółek wiąże się z bardzo dużą liczbą formalności w rozmaitego rodzaju urzędach. Firma musi uzyskać odpowiednie numery, aby mogła za ich pośrednictwem być identyfikowana w różnego rodzaju systemach. Osoba rejestrująca firmę, musi być również świadoma, w jaki sposób ją zarejestrować. Należy znać prawo podatkowe, aby wiedzieć, czy chcemy stworzyć spółkę cywilną, spółkę akcyjną, a może spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Wybór tego rodzaju rozróżnienia ma znaczenie na późniejszych etapach działalności i pociąga za sobą skutki prawne, oraz w wielu przypadkach również skutki podatkowe. Zgłoszona spółka musi prowadzić księgowość, gdzie zgodnie z typem opodatkowania, jaki ustawa przewiduje dla jej specyfikacji prowadzona jest ewidencja przychodów i kosztów ich uzyskania, co na koniec roku podatkowego staje się podstawą opodatkowania. Brak takich działań, prowadzi do problemów prawnych, olbrzymich kar finansowych nakładanych przez urzędy skarbowe oraz w drastycznych sytuacjach nawet koniecznością likwidacji firmy.

Zakładając własną działalność gospodarczą, bardzo ważna jest znajomość prawa w tej dziedzinie. Uchybienia prawne oraz niedopełnienie formalności może być źródłem wielu problemów. Spółki muszą być prowadzone w sposób całkowicie legalny oraz zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Ich rejestracja może być problematyczna, jednak jest również bezdyskusyjnym wymogiem.